poniedziałek, 23 maja 2011

Mały zajączkowy kursik

wtorek, 15 lutego 2011
gif
Kilka osób nie tylko blogujących ciekawi jak zrobić sobie takiego zajączka na patyczku, więc postanowiłam wyjaśnić wszytko poprzez krótki kursik, może jeszcze komuś się przyda.
haft zajączki
Krok 1: wybieramy wzór zajączka o niezbyt skomplikowanych konturach i wielkości jaką chcielibyśmy uzyskać - tu ważna również wielkość kanwy. Wzorek, którym ja się posługiwałam na kanwie o 54 oczkach daje wielkość 7 cm figurki, o 45 oczkach nieco większej.
Krok 2: wyszywamy kontury ściegiem za igłą ( chyba tak się to nazywa) i krzyżykiem jakieś drobne elementy podkreślające charakter postaci. Uważamy by nie zostawiać nitek pod spodem robótki, bo będą potem brzydko przebijać przez nie wyszytą część robótki. Robótkę oraz taką samą dodatkową wielkość kanwy usztywniamy na gorąco krochmalem.
Krok 3: Smarujemy klejem kawałek niezbyt sztywnego kartonika i przyklejamy suchą robótkkę, odwracamy ją i z tyłu robótki przyklejamy drugi kawałek wolnej kanwy, na końcu robótki wciskamy pod tą drugą kanwę nieco ścięty na płasko patyczek. Najlepszy byłby cienki plasikowy patyk, ale może też być patyczek do szaszłyków.
Krok 4:Teraz dokładnie wycinamy robótkę w/g konturów (nic się nie popruje, bo klej wszystko mocno trzyma, przy patyczku rąbek kanwy można unieść nieco do góry obciąć i ponownie przykleić.
Krok 5:Teraz jest część dla cierpliwych- wykonujemy kolorową obwódkę wokół konturów.Potrzebny jest do tego cienki sznureczek o splocie sznurowadła. Ja pozyskałam taki sznureczek z dziecięcych korali, ale może też nada się gruby kordonek?
Delikatnie smarujemy brzegi robótki klejem i na chwilę zostawiamy by nieco stężał, klejem obficie przesmarowujemy całą potrzebną dlugość sznureczka, jeśli potrzeba to czynność tę powtarzamy i dokładnie oklejamy kontury przyciskając sznureczek. Ponieważ palce bedą się lepiły od kleju, więc trzeba mieć przy sobie mokrą ściereczkę, by często je wycierać , wtedy przyklejanie pójdzie sprawniej. Klej po wyschnięciu nie będzie widoczny,  Na koniec dekorujemy naszą pracę w/g uznania: kokardkami , kwiatkami, to zależne od naszego pomysłu!
Pracy nie potrzeba podpierać patyczkiem, można ze sznureczka zrobić pętelkę i będzie zawieszka do dekoracji wczesno wiosennego bukietu. Można też jeszcze inaczej  wmodelować zajączka w pewną kompozycję, co pokażę niebawem.
wzorek
Moje gratulacje, jeśli ktoś dotrwał do końca , wyłożyłam ,, kawę na ławę", ale aż tak trudne to nie jest!  Pozdrawiam cierpliwych!

1 komentarz:

  1. Sliczne te zajączki , tez mam plastikową kanwę , ale do tej pory nie mam czasu nic na niej wyszyć.. może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione tu miłe słowo.